Svi datumi
 do 

 Sortiraj
 Grupa: 
            [napredno]

31147 poruka koje sadrže ''

[1]      «      183   |   184   |   185   |   186   |   187   |   188   |   189   |   190   |   191      »      [3115]

 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 21:56:22
 Grupe: hr.soc.politika
 Tema: Re: Za koga glasati (rekapitulacija)
 Linija: 19
 Message-ID: ja3sdn$md6$1@ss408.t-com.hr

Signature made Thu Nov 17 21:56:22 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 9:52 PM, ALG wrote:
> Ja mislim da će važnu ulogu u buduće, ako se naravno ne kompromitira
> kakvom foteljom u sledeće 4 godine, igrat Lesar jer je pogodio u sridu
> sa osnovnom temom stranke a to su radnik, rad i radnička prava.

Je, imamo premalo rada a previše radničkih prava, to treba okrenuti
naopačke.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 21:19:25
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Re: Zvjeri iz ida
 Linija: 28
 Message-ID: 201111172019.UTC.ja3q8e$bbh$1@tioat.net

Signature made Thu Nov 17 21:19:25 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 7:57 PM, Ratko Jakopec wrote:
> On Thu, 17 Nov 2011 16:16:50 +0100, Danijel Turina <NAME@danijel.org>
> wrote:
>
>> Umjetni problem po imenu "ego" uveden je u priče o duhovnosti zato
> što
>
> Badava se trudis, ja ti to necu citati dok se jadoslav ne ocituje glede
> toga. Ako on smatra da je tekst dobar onda cu ga citati, a ako on veli
> da nije, onda necu, onda ces Ti biti smijesan. Zna jado sto je, a sto
> nije, ipak je on vodeci duhovni autoritet ovog foruma, a i sire.
>
> :)

Što je najveća tragedija, taj lik si točno tako zamišlja idealno stanje
stvari. :)

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 21:00:21
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Samyama, na spasenje ili propast
 Linija: 200
 Message-ID: 201111172000.UTC.ja3p4m$b0j$1@tioat.net

Signature made Thu Nov 17 21:00:21 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

Teren na kojem se nalazimo je nevjerojatno sklizak. Naime, s jedne
strane je nevjerojatno lako pretjerati i gušiti prirodne,
animalno-instinktivne pobude u svim mogućim i nemogućim situacijama, a s
druge strane je lako dopuštati si sve i svašta, i pravdati svako
potonuće u animalnost i permisivnost. Kao (vjerojatno) svi koji se "bave
duhovnošću", i ja sam dosta godina razbijao glavu oko prave ravnoteže
tih stvari, dok u jednoj točki nisam došao do rješenja, koje je zapravo
šokantno u svojoj jednostavnosti. Naime, ništa od toga nije bitno.

Naime, potpuno je nebitno što radite ili ne radite, bitno je samo da vas
to što radite ili ne radite zadržava u ispravnom duhovnom stanju, da vam
ne kolabira vertikala i da ne kompromitirate vlastitu duhovnu jezgru.
Sfera djelovanja je naprosto prekomplicirana da bi bilo moguće
podijeliti djelatnosti na ispravne i neispravne po bilo kojim
kriterijima i kategorijama, budući da je njihovo vrednovanje posve
dinamička stvar, i da je svaki trenutak, svaka situacija novi svemir s
novim pravilima i zakonitostima, i ništa od onoga što ste ispravno ili
neispravno odlučili jučer nije upotrebljivo kao shema za vrednovanje
današnjeg.

To, dakako, nije filozofija koja bi početnicima mogla biti od pretjerane
koristi, i već vidim cijeli ocean zlouporaba koji bi slijedio iz nje -
svaka budala bi sva svoja zvjerstva iz ida pravdala kao spontanu
duhovnost, a ako netko ima problema s tim, tko ga jebe. Potrebno je,
dakle, prije takvih izleta u spontanost i otpuštanja restrikcija
"izdresirati" svoje animalnosti određenim oblikom čvrste samodiscipline.
Tu, dakako, ne mislim na trivijalnu samodisciplinu, nego na teške i
mukotrpne vježbe održavanja meditativnog stanja u budnom stanju i
djelovanju, što je na početku praktički nemoguće, jer su mehanizmi
djelovanja tako grubi i neprofinjeni da početnika trenutno izbacuju iz
meditativnog stanja. Na početku je moguće integrirati tek
najjednostavnije oblike djelovanja, i to samo na par sekundi, a prva
riječ koju izgovorite baca vas iz meditacije, zato što nemate izgrađene
neuronske trase koje bi spajale meditativno stanje s djelovanjem; te
stvari funkcioniraju kao paralelna, međusobno isključiva stanja, i
morate si praktički "preštrikati" mozak kako biste stvorili uvjete za
meditaciju u djelovanju. Stvar je s jedne strane posve jednostavna, ali
je brutalno zahtjevna, i upravo zbog te zahtjevnosti i nedramatičnosti
rezultata početnici biraju liniju manjeg otpora i metode koje im daju
brzu emulaciju naprednih rezultata, ali predstavljaju slijepu ulicu i
falsifikat duhovnosti. Da biste postigli bitnije rezultate u ovoj
tehnici, potrebno je nekoliko mjeseci stalne vježbe - pola godine je
očekivano - a i tada ne očekujte čuda, nego tek solidno približavanje
točki potpunog uklanjanja vremenskog odmaka između dohvaćanja duhovnog
stanja i sposobnosti njegovog pretakanja u misli, riječi i djela. Tek
nakon par godina možete očekivati potpunu protočnost u normalnim
situacijama.

Stvar je, dakle, totalno jednostavna, i nema tu neke komplicirane i
egzotične tehnike. Naprosto, potrebno je održavati se u meditativnom
stanju kroz djelovanje, i ukoliko djelovanje uspijete provesti a da si
ne slomite meditativno stanje, znači da je ono točan odraz vaše duhovne
vertikale. Budući da je stvar teška, rezultati neće biti nešto čime ćete
se moći hvaliti pred drugim "duhovnjacima", tako da tu tehniku iz
očiglednih razloga zaobilaze sektaši, odnosno ljudi kojima je duhovna
praksa oblik socijalnog napredovanja.

Ako vam je "meditativno stanje" preapstraktan pojam, za početak je
dovoljno naći točku u kojoj ste zadovoljni sobom, dakle točku osobnog
dostojanstva i ravnoteže, i naprosto ne radite stvari koje bi vaše
osobno dostojanstvo i ravnotežu dovele u pitanje. Opet, zvuči
jednostavno, ali tu dolazimo do onoga što ja cijelo vrijeme ponavljam, a
to je da yoga nije sport ni zajebancija, nego temeljno stanje oko kojeg
si čovjek organizira život, dakle temelj iz kojeg sve ostalo raste. Ako
vam je yoga samo jedna ladica sa sadržajem, onda je takva praksa bez
vrijednosti. Yoga dakle nije nešto na temu "yoga, karate, programiranje,
fotografija", nego je yoga temelj a karate, programiranje i fotografija
su stvari koje je moguće prakticirati na yogijski ili neyogijski način.
Yoga je povezivanje duše i djelovanja. To nije nešto što možete staviti
na stranu i prakticirati pola sata dnevno. Takve prakse su govno. Yoga
je način na koji radite sve ostale stvari i po definiciji je
transformacija vašeg osnovnog, temeljnog pristupa svemu ostalom.

Tu dolazimo do možda najozbiljnijeg problema, kojeg sam dao naslutiti
kad sam u prethodnom tekstu kao bitan problem spomenuo inherentne
duhovne slabosti praktikanta. Naime, problem s prenošenjem duhovnog
stanja u fizičko djelovanje podrazumijeva da ste biće koje ima zdravu
jezgru. Ako Sotona svoje duhovno stanje korektno prenese u djelovanje,
imat ćete sotonsko djelovanje. Dakle tu imamo GIGO princip - garbage in,
garbage out. Ako vam je duša govno, ispravno djelovanje će vam biti hrpa
sranja.

Nemojte misliti da se nisam pitao što napraviti u takvom slučaju. Jesam.
Odgovor vam se neće dopasti. Naime, zaključio sam da je duša, odnosno
centralna karmička masa koja se inkarnira u tijelo, produkt milijuna,
ako ne i milijardi godina polagane karmičke agregacije i usložnjavanja
duhovnih struktura. Ako ste milijardu godina od sebe pravili govno,
iluzorno je očekivati da će vas sad nekakva duhovna tehnika pretvoriti u
cvjetić. To je naprosto nemoguće. Zbog tog razloga sam zaključio da ima
smisla profiltrirati ciljnu publiku i naprosto potjerati osobe koje su
mračne, pokvarene i sotonske, od njih napraviti posvećene neprijatelje
kako im nikad ne bi palo na pamet da se bave yogom i postanu ozbiljniji
problem, a yogu učiti samo osobe koje su inkarnacija iznimno visoke
duhovne supstancije, bez bitne participacije bilo čega što bi i iz
daljine ličilo na zlo. Ako ičega na svijetu ima previše, to su zle duše,
i samo mi još fali naučiti takve kako da postanu super-demoni. Baš bi mi
to trebalo u životu. Zbog toga namjerno funkcioniram na način koji će
takve kompletno iziritirati i izbaciti iz ravnoteže, i po mogućnosti
potpuno psihički rastrojiti i uništiti. Da, ja namjerno uništavam
određeni profil duša, to smatram jednako korisnim oblikom djelovanja kao
i podučavanje velikih duša kako da postignu savršenstvo u djelovanju.
Duhovno rastrojavanje demona do točke karmičke disocijacije predstavlja
hvale vrijedan cilj, jer ih se time dugoročno miče iz opticaja i na
takav se način uklanja jedan od većih uzroka zla u svijetu. Naime,
primarni uzrok zla u svijetu nisu ni bolesti ni potresi ni poplave, nego
demonski ljudi u vlasti Sotone. Što se prije takve makne iz opticaja,
prije će ostali imati mira.

Kako se to uklapa u priče o ahimsi i ljubavi prema svim bićima, pitat
ćete? Pa nikako, ni za jednu od tih stvari me u osnovi nije briga, isto
kao što me nije briga što ću točno pojesti sve dok je to ukusno i
hranjivo. Dakle ja stvari gledam daleko općenitije, ne na razini bića
nego na razini temeljnih duhovnih stanja koja bića utjelovljuju.
Suprotno od uobičajenog u "duhovnim krugovima", ja ne gledam biće kao
praizvornu datost koloriranu svojstvima, koja bi trebalo ignorirati u
pristupu tako da se bude jednak prema svima, nego gledam svojstva kao
centralnu stvar, kao praizvornu datost, a bića gledam tek kao točku
manifestacije svojstava, dakle kao inženjerski privid. To u praksi znači
da ja gledam sat-ćit-ananda kao pra-datost, a pojedinačna bića gledam
kao nakupine duhovne tvari koje u manjoj ili većoj mjeri odražavaju tu
pra-datost i nose njena svojstva. Sva moja odanost i, ako ćemo
pjesnikovati, ljubav, pripada brahmanu, odnosno sat-ćit-ananda. Moj
odnos prema bićima je totalna, apsolutna refleksija njihovog odnosa
prema sat-ćit-ananda. Ako je neko biće zaljubljeno u brahman, meditira o
njemu, nosi njegove kvalitete i teži u njega uroniti dublje, piti ga
više i živjeti ga u svijetu, ja to biće obožavam i posvećujem svoj život
službi njemu. Ako neko biće pak posveti svoj život zatiranju svojstava
brahmana u svemu što vidi i može doseći, to biće je moj neprijatelj i
zgazit ću ga, ne samo bez najmanjeg osjećaja krivnje, nego s velikom
posvećenošću, brižnošću, pažnjom i zadovoljstvom. Uništenje takvih je
veliko dobro, a njihov život je veliko zlo. Takve namjerno mamim da
počine fatalna grešna djela koja će ih posve uništiti, da ništa od njih
ne ostane, i prema njima nemam apsolutno ni trunčice milosti.

Sad će se netko pitati jesam li ja to svjesno i namjerno odlučio jednima
dati instrument prosvjetljenja a druge provocirati da se upropaste, i
moj odgovor će na opće iznenađenje biti "ne". Ja sam samo slijedio
vodstvo "odozgora", od bogova koji su me ovdje poslali i koji zapravo
upravljaju mojom sudbinom. Kad sam shvatio da njima zapravo uopće nije
cilj, dapače ni nešto bitno, da se sva bića prosvijetle, nego im je cilj
da naprave konačne izbore, da donesu svoje odluke i profiliraju se do
kraja na dobro ili zlo, odnosno do točke da jedni postanu bogovi a druge
konačno vrag odnese, moje iznenađenje je bilo veliko i dosta dugo sam
provjeravao jesam li ja tu pogriješio u procjeni, ali rezultat je bio ne
samo jednoznačan nego i čvrst kao stijena. Naime, čini se da je ovima
gore daleko bitnije da se raščisti situacija, da se razni gadni mrakovi
prestanu ovdje vući kao magla iznad šugavog brda i izvlačiti se na to da
nešto nisu znali, nisu dobro shvatili, da nisu imali prilike napraviti
stvarni i konačni izbor i da im se mora dati još jedna prilika, budući
da je konačno uništenje neopoziva stvar i tu se ne smije ostaviti
mogućnost greške i krive odluke. Budući da su takvi mrakovi stručnjaci
za izmotavanje, a ovaj svijet je čudno mjesto s još čudnijim
zakonitostima koje mogu ostaviti jako puno nejasnoća, u osnovi se tu
nakupila ogromna količina demonskih duša koje su prolaskom vremena
postizale sve veću koncentraciju u populaciji i sve veću međusobnu
koherenciju i, za sve praktične svrhe, usklađenost s Vragom i njegovim
planovima. Jasno je da su se takvi u velikoj mjeri bavili zagorčavanjem
života dobrima, te smišljanjem različitih iluzija, zamki i podvala koje
će tu stavljati u opticaj kako se nitko ne bi imao šanse izvući, oni bi
imali vlast i moć, i u osnovi bi mogli posrati tako veliko govno da ga
ni Bog osobno ne bi mogao počistiti.

To je tako trajalo valjda tisućama, ako ne milijunima godina, i u nekoj
točki su ovi gore zaključili da je vrijeme za obustavu zajebancije i da
će sad tu uvesti reda, a mene su tu stavili otprilike kao glistu na
udicu, na koju će se svi ovako ili onako upecati - jedni na spasenje, a
drugi na propast. Ja sam, naime, neka vrsta katalizatora, i to od
savršene, neodoljive vrste: na mene nitko ne ostaje ravnodušan. Jedni
reagiraju snažno pozitivno i tako se jako usmjere na kvalitete brahmana
koje kroz mene opažaju da time naprave bitne duhovne izbore i pomake
prema brahmanu koji ih miču iz ovdašnje duhovne močvare. Mrakovi pak
reagiraju dijametralno suprotno - kad me vide, apsolutno pobjesne od
mržnje, zavisti, ljubomore i zloće, i neprestano se izjedaju mržnjom
prema meni, koja ih iznutra spali i reducira na manje-više ništa, tako
da smrću njhovih tijela više ni ne preostaje bog-zna-koliko supstancije
s kojom bi trebalo nešto napraviti, tako da tu njihova priča završava.
Proces je apsolutno pravedan, apsolutno konačan i apsolutno neopoziv,
koliko sam vidio, i odraz je istovremeno velike mudrosti i velike
nadrkanosti bogova.

Sad će se netko od politkorektnih duhovnjaka pitati kakvi su to bogovi
koji mogu biti nadrkani, a odgovor je da jebeš boga koji na njih ne bi
bio nadrkan.

Poanta je, dakle u samyami, odnosno nepodijeljenoj meditativnoj
usredotočenosti na predložak, gdje sam ja ovdje bačen kao predložak na
koji se svi imaju neodoljivu potrebu usmjeriti i prema njemu se
odrediti. Na spasenje, ili propast.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 16:16:50
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Zvjeri iz ida
 Linija: 297
 Message-ID: ja38h2$gqb$1@ss408.t-com.hr

Signature made Thu Nov 17 16:16:50 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

Umjetni problem po imenu "ego" uveden je u priče o duhovnosti zato što
je stvarni problem s jedne strane jednostavniji za razumijevanje, s
druge strane rješiv, a s treće neupotrebljiv za sektaško poziranje i
manipulaciju.

Naime, stvarni problem nije "ego", nego identifikacija "jastva" s
generalnom situacijom koja po automatici sustava i logici stvari kreira
automatske postupke - dakle strahovi, nagoni, želje, vezanosti, animalno
ponašanje prepoznatljive i prikrivene vrste - sve to su zapravo stvari
koje "ljudska životinja" automatski radi, a "jastvo", dakle atman ili
asmita, u tom je vlaku samo putnik, svjedok. To tumačenje nije moj izum
- možete ga naći u jednom često citiranom a slabo shvaćenom dijelu
Bhagavad-gite:

Svevišnji Gospod reče:
Onaj koji ne prezire svjetlo,
djelatnost i zabludu kad su prisutni,
niti žudi za njima kad nisu;

Koji je ravnodušan i neometan od guna.
Taj, koji je učvršćen i smiren
u spoznaji da samo gune djeluju,

Onaj, tko je jednak u zadovoljstvu i bolu,
koji boravi u Jastvu,
kome su zemlja i zlato isti,
tko je isti u ugodnom i neugodnom,
tko ima spoznaju,
tko ne mari za hvalu i grdnju,

Tko je isti u slavi i sramoti,
isti prema prijatelju i neprijatelju,
koji je napustio sva stremljenja,
za njega se kaže
da je otišao onkraj guna.
(BG 14,22-25)

Problem je, dakako, u tome što je taj tekst redovno krivo tumačen, a
jasno je i zašto. Tekst izgleda kao vrlo jasan skup uputa za djelovanje,
toliko jasan da se tu naizgled nema što tumačiti. Naizgled, tekst potiče
na ravnodušnost, na "sve mi je ravno" stav, iz čega bi navodno trebalo
slijediti prosvjetljenje, odnosno, to bi trebala biti simptomatika
prosvjetljenja.

Naravno, to je sve potpuno pogrešno. Ravnodušnost nije put do
prosvjetljenja, nego do krajnje duhovne bijede. Ravnodušnost je ono što
Gita zove tamo-gunom, kvalitetom pomračenja i niskosti. Ljudi koji su
isti u ugodnom i neugodnom, koji ne mare ni za pohvale ni za pokude,
isti u slavi i sramoti, prema prijatelju i neprijatelju, kamenu i zlatu,
nisu prosvijetljeni, iako takvi ljudi doista postoje. To su, naime,
ljudi u dubokoj komi, i ljudi s teško oštećenim mozgom, toliko oštećenim
da nisu u stanju procesirati osjetilne inpute i stvoriti koncept osobnog
identiteta.

Obično komentator tih stihova napomene da je u transcendenciji tako
veliko blaženstvo, da biće ispunjeno tim blaženstvom i u takvom stanju
ekspanzije svijesti gubi svaku tjelesnu svijest, a eventualne tjelesne
funkcije obavlja automatski i bez ikakve angažranosti, budući da takvoj
osobi blaženstvo brahmana posve obuzima pažnju.

To je točno, i takvo stanje doista postoji, ali u takvom stanju je
moguće egzistirati vrlo kratko vrijeme, prije no što se tjelesne
funkcije posve ne ugase. To dakle nije uputa za fizički život, nego opis
stanja koje prethodi smrti ili pak nastupa nakon nje. Opis doživljaja
NDE iskustva u velikoj mjeri podsjeća na opisano ovim stihovima - naime,
onaj tko je to iskusio, tome ne pada na pamet vraćati se fizičkoj
egzistenciji, koja je bijedno stanje, i iz te perspektive se bilo što
fizičko doista doima jednako loše - zlato, kamen, svejedno je, to je
samo materija, čija su jedina svojstva ograničenje duše i patnja. Isto
tako, odnosi poput "prijatelj" i "neprijatelj" rijetko su duhovno
definirani, i uglavnom se tu radi o sukobima oko materijalnih stvari,
koji se po napuštanju tijela opažaju kao trivijalnost i smiješna
zabluda. Na sličan način se obustavljaju neprijateljstva između
hrvatskih i srpskih Haaških zatvorenika koje su njihove države odbacile
i predale stranim silama radi političkih ustupaka - koliko god su
svojedobno bili spremni ratovati i raditi svašta radi koncepta domovine,
nakon što su ih njihove domovine odbacile kao svoje "sunarodnjake"
prepoznaju druge zatočenike, a ne one koji su ih bacili u tamnicu.
Ljudska neprijateljstva su, dakle, najčešće jako relativna i uvjetovana
materijalnim silama, odnosno "gunama". Ima tu, dakako, i
neprijateljstava koja su drugačije naravi, recimo kad yogina mrze zbog
njegove duhovne snage i svetosti, onako kako su Krišnu demoni mrzili i
pokušavali ubiti od djetinjstva. Ta mržnja pripada duhovnoj,
transcendentalnoj sferi, odnosno sukobu između bića svjetla i bića tame,
i nema nikakve veze s materijom i prolaznim stanjima. Onaj tko mrzi
utjelovljenog Boga, to čini zbog svoje instinktivne mržnje prema
neutjelovljenom, transcendentalnom Bogu, a utjelovljeni Bog mu služi kao
svojevrsni vidljivi aspekt nevidljivog predmeta mržnje, na kojemu može
iskaliti svoj bijes onako kako to na transcendentalnom Bogu ne može.
Mržnja demonskih duša prema Bogu dakle transcendira materijalnu sferu, i
to nam govori da činjenica da nešto transcendira materiju ne znači da je
bolje od nje, jer su najveća zla zapravo sišla u materiju iz
transcendentalnih područja. Vrag i demoni nisu materijalna nego duhovna
bića.

To sad otvara jedan posve novi pogled na fizičku egzistenciju. Naime,
daleko od toga da bi stvari koje se ovdje dešavaju bile svedive na
"blago koje izjedaju hrđa i moljci", dakle na zbir materijalnih nevolja
i lažnih vrijednosti koje sve gube važnost smrću: neke stvari koje se na
fizičkom planu odvijaju odraz su duhovne borbe kozmičkog dobra i
kozmičkog zla, sukoba dobrih i zlih duhovnih bića koja su pak
utjelovljenja dobrih i zlih duhovnih sila, koje se pak mogu svesti na
one koje manifestiraju brahman, koji je sat-ćit-ananda
(stvarnost-svijest-blaženstvo), i one koje manifestiraju različite
aspekte pomračenja svijesti, pomračenja istine i pomračenja sreće. Sad
ćete se pitati zašto bi se neko biće razvijalo u smjeru pomračenja
pozitivnih kvaliteta, a moj odgovor će glasiti da su razlog za tu pojavu
i njegovo razumijevanje nebitni. Činjenica je da takva bića postoje i u
to se svi mogu osvjedočiti budući da potpuno zlih bića na ovom svijetu
ima daleko više nego potpuno dobrih, i obično su moćnija (zato što se
ovaj svijet, po svojim temeljnim svojstavima, nalazi bliže potpunoj tami
nego potpunoj vrlini) pa mogu raditi veće zlo. Dakle razlog iz kojeg su
ta bića zla je posve nebitan, bitno je ne dati se duhovno poraziti od
takvih, a bilo bi ih dobro i istrijebiti ako je ikako moguće. Naime, ako
se takva bića nastave "reciklirati" procesom reinkarnacije, i u svakom
krugu naprave još neko veliko zlo ili barem spriječe neko dobro,
kumulativna štetnost takvih bića je ogromna i to je daleko ozbiljniji
problem od posve materijalnih sila poput poplava i potresa. Naime, jedna
od omiljenih preokupacija zlih duša je kreiranje obmanjujućih ideologija
koje povećavaju oslanjanje na materijalno a smanjuju participaciju
transcendentalnog u fizičkoj egzistenciji bića. U takvoj
"materijalizaciji", kao suprotnosti spiritualizaciji, velike mase ljudi
dovode se u stanje da više vjeruju različitim sofizmima i "dokazima"
unutar perceptivnog horizonta, nego svojem vlastitom duhovnom osjećaju
za ispravno i dobro. Rezultat su masovna grozna djela poput onih u
velikim ratovima, gdje se ljudi jedni prema drugima ponašaju gore od
zvjeri. Nadam se da je sad jasnija moja velika averzija prema misaonim
sustavima koji slabe vjeru u duhovno i koriste se nečime što izgleda kao
razum i logika, dok se u stvarnosti radi o sofisticiranoj prijevari za
čije razobličavanje većina ljudi naprosto nema potrebnu intelektualnu
izvježbanost. Naime, kad vas sustavno obmanjuje profesor s Oxforda koji
je istovremeno iznimno inteligentan, iznimno obrazovan i stručan u
logičkim smicalicama, vjerojatnost da shvatite gdje vas obmanjuje, zašto
to čini, i koji je odgovor na njegove argumente, teži nuli. Takvo nešto
može razobličiti stručni mislilac s velikim fondom pročitane literature
i vješt u govorništvu, ali takvih je malo. Naravno, druga strana medalje
su zlodusi koji koriste ljudsku sklonost ka transcendentalnom kako bi ih
obmanuli lažnim religijskim učenjima, koja vode prije svega u duhovnu tamu.

Činjenica je, dakle, da smo samom inkarnacijom na fizičkom planu
izloženi velikom broju raznolikih duhovnih opasnosti.

Prva, temeljna opasnost proizlazi iz same pomračujuće naravi inkarnacije
u životinjsko tijelo vođeno nagonima i osjetilima, suženog perceptivnog
horizonta, oganičenog spoznajnog aparata, i blokiranog pristupa
sjećanjima na oblik postojanja koji je prethodio fizičkoj inkarnaciji,
te blokiranih sposobnosti za "natprirodno" rješavanje fizičkih problema.

Druga opasnost proizlazi iz drugih bića koja koriste tu situaciju kako
bi obmanutim bićima "prodali foru" i "logikom" ih naveli na postupke
protivne njihovim vlastitim dugoročnim duhovnim interesima.

Treća opasnost su vlastite inherentne duhovne slabosti i sklonosti ka lošem.

Tu sad dolazimo do potrebe za objašnjenjem moje tvrdnje s početka
teksta, da je umjetni problem po imenu "ego" uveden je u priče o
duhovnosti zato što je stvarni problem s jedne strane jednostavniji za
razumijevanje, s druge strane rješiv, a s treće neupotrebljiv za
sektaško poziranje i manipulaciju. Stvarni problem je činjenica da
iskustvo fizičke inkarnacije vrši ogroman ograničavajući pritisak na
dušu, s potencijalno fatalnim učincima, ukoliko duša na pritisak reagira
loše i okrene se zlu, i na takav način promijeni svojstva vlastitog
duhovnog vektora. Dodatni problem s tim je što učinci takve
transformacije nisu posebno jasno vidljivi za trajanja fizičke
inkarnacije, tako da je moguće u duhovnom se smislu posve upropastiti a
da vam se čini da vam se nije desilo ništa bitno. Zbog takve iluzije
koja navodi na potcjenjivanje stvarnih učinaka kapitalnih duhovnih
izbora moguće je maskiranje problema sve do točke gdje nikakva pomoć
više nije moguća - analogija bi bila neka vrsta raka koja nema nikakvih
simptoma sve do terminalne faze bolesti, dakle kad osjetite prve
simptome znači da vam je tijelo već toliko uništeno da imate tri tjedna
života.

Dakle, daleko od toga da je problem ljudske egzistencije moguće
formulirati u par trivijalnih rečenica na temu "ego ne valja, kad ga
pobijedite bit ćete prosvijetljeni". Stvar je upravo suprotna - ono što
se percipira kao "jaki" ego, dakle bahatost, preseravanje, bezobzirnost
prema drugima i spremnost za žrtvovanje bilo čega radi vlastitog dupeta,
zapravo su simptomi slabog ega, dakle slabog prodora višeg duhovnog
principa i njegove infuzije u i kroz animalne instinkte i mehanizme. Taj
"ego" je zapravo instinktivna životinja, ono što bi Freud okrstio pojmom
"id". Ta životinja želi biti fizički sigurna, želi se razmnožavati, želi
dominirati, želi imati, želi biti društveno ugledna i prihvaćena. U
nedostatku spiritualizacije tih animalnih instinktivnih mehanizama
dobivamo ono što "duhovnjaci" nazivaju egom, dakle životinjsku seljačinu
s velikim terencem, zlatnim lancem od pola kile oko vrata, koja se ceri
na temu "ima se para, ima se za pičke". Ironija u tome je što većina
"duhovnjaka" prakticira te iste animalne mehanizme, samo zakamuflirane u
drugačiji žargon i primjenjene na sferu sekti i "ugleda u duhovnim
krugovima", gdje su celibat i vegetarijanstvo ekvivalent terenca, rolexa
i sisate ženke, dakle simboli uspjeha kojim se iskompleksirana
životinjica razmeće pred drugima unutar svojeg socijalnog kruga, što
naravno prate duhovnjački žargon i glumatanje po kojima se "pravi"
duhovnjaci međusobno prepoznaju na isti način na koji se "pravi baje"
prepoznaju po marki terenca, modelu rolexa i cijeni odjeće na ženki.

Paradoks "duhovnjačkih" sljedbi je dakle u tome da njihovi sljedbenici
troše ogromnu količinu vremena i truda na emuliranje spiritualizacije
animalnih mehanizama poradi ostvarenja istih onih temeljnih ciljeva koje
seljo-beljo ostvaruje preprodajom krumpira i lubenica uz veliku
proviziju, dakle za stjecanje bolje socijalne pozicije. Ta vrsta
"duhovnosti" je, dakle, da parafraziram Von Clausewitza, ostvarenje
životinjskih ciljeva drugim sredstvima, i očito je da tu nikakve
istinske spiritualizacije zapravo nema, i da u tom "egu" ima najmanje
jastvenosti, odnosno emancipacije Jastva, a najviše neosviještene
instinktivne animalnosti koja upravlja postupcima, dok je Jastvo u svemu
tome samo bespomoćni, pasivni putnik i svjedok sablazni koje se čine u
njegovo ime.

Iz navedenoga slijedi da se prisustvo ega, odnosno jastva u animalnoj
egzistenciji očituje prije svega u sposobnosti da se kaže "stop", da se
"id" zaustavi i kaže mu se "e nećeš, ne u moje ime". Ta distanca u
odnosu na vlastitu animalnost predstavlja znak buđenja duše u tijelu,
znak sposobnosti za nametanje vlastitog autoriteta i kontrole tjelesnom.
Kad duša postane dovoljno svjesna vlastite uzvišene pozicije i
dostojanstva, i kad odbije ponižavati se djelima protiv kojih animalni
aspekt čovjeka ne bi imao ništa protiv, tek tada možemo govoriti o
spiritualizaciji animalnog, jer je duša nametnula svoju kontrolu i
utjecaj, svojom silom je prožela animalni mehanizam i podvrgnula ga
svojoj vlasti.

Što to u praksi znači? Očito je da je animalne mehanizme nemoguće
blokirati jer će to dovesti ili do tjelesne smrti ili do ozbiljnog
poremećaja u tjelesnim funkcijama. Jasno je da nije pametno blokirati
disanje, uzimanje vode i hrane, govor, izlučivanje i seksualne funkcije,
ali ih je moguće podvrgnuti vlasti duše, dakle odbiti ponašati se
nedostojanstveno i životinjski u svemu što radimo, recimo odbiti napiti
se kao svinja i izgubiti kontrolu nad tjelesnim funkcijama, odbiti
seksualne odnose s krivim ljudima, odbiti stjecanje novca i imovine
neetičnim sredstvima koja dovode do duhovne degradacije, i općenito, to
znači konformiranje fizičke egzistencije vlastitim duhovnim idealima,
umjesto da ideale progresivno napuštamo pod pritiskom nekontrolirane
animalnosti. Dakako, nije sve u odbijanju - treba znati i prihvatiti
stvari koje prepoznajemo kao ostvarenje vlastitih duhovnih ciljeva, a ne
samo odbijati. Treba znati što prihvatiti, a što odbiti; cijela stvar je
umjetnost održavanja ravnoteže. Ponekad je emancipacija duše u
odbijanju, a ponekad u prihvaćanju, dakle treba znati gdje reći "ne", a
gdje "da". Pojednostavljene fore na temu da je sve materijalno zapravo
prljavo i da je najbolje sve blokirati, od seksa do uzimanja hrane (da,
postoje ljudi koji se ponose time što ne uzimaju hranu i žive od prane,
barem dok ne umru) zapravo su odraz brijačine i nesposobnosti za finese.
Naprosto, potpuno odbijanje svega povezanog s fizičkom egzistencijom
prije je odraz očajne slabosti i panike duše uslijed nemogućnosti
izlaženja na kraj s materijom, nego superiorne duhovnosti koja dominira
nad materijom. Duhovna emancipacija u materiji nalazi se u smjeru
kvalitetnih izbora koji odražavaju narav duše. Ta emancipacija duše i
ovladavanje animalnim, "id" aspektom čovjekove egzistencije za rezultat
ima jaki, formirani ego, koji je zapravo sjemenka prosvijetljenog ega
koji manifestira totalitet Božanske stvarnosti kroz fizičko tijelo,
dakle ne samo da je podvrgao animalne aspekte svoje egzistencije
svjesnoj kontroli, nego je te animalne aspekte pretvorio u "dragulje", u
aspekte Božanske stvarnosti, svetinje kroz koje je moguće gledati u
Božansko, gledati u brahman.

Ono što "duhovnjaci" savjetuju, dakle borba protiv ega, služi dakle
jedino poziranju i time je nemoguće ostvariti nijedan duhovni cilj
vrijedan spomena. Svi koji su se bavili pokušajem "borbe protiv ega"
zapravo su se ukopali na mjestu i desetljećima u duhovnom smislu ne
postižu ništa, a istovremeno postaju žrtvama iste one animalnosti protiv
koje se deklarativno bore, pa tako nema gorih opačina od onih koje se
vrše u religijskim sljedbama - malima i velikima podjednako.

S druge strane, jednostavna metoda obuzdavanja neumjerenosti,
propitivanja vlastitih postupaka i želja u kontekstu naših duhovnih
težnji i ciljeva, i jednostavan kriterij ocjene ispravnosti postupaka po
tome osjećate li se više ili manje "kao vi" dok nešto činite, dakle po
kriteriju uvećavanja ili umanjivanja vlastite osobnosti, gdje uvijek
birate ono što vas čini većima, boljima, slobodnijima,
dostojanstvenijima - ta metoda odmah daje rezultate, koristi sve aspekte
osobne stvarnosti, zdravog razuma, savjesti i ostalih duhovnih aspekata
s kojima ostvarujete dodir, i potpuno je imuna na zabrijavanje,
poziranje i manipulaciju. Naime, ako vam je primarni kriterij osobno
dostojanstvo i veličina, a ne tuđe odobravanje, time ste automatski
nadvladali jedan od jačih mehanizama kojima animalna priroda kontrolira
dušu, i to obično na vrlo podmukle, prikrivene načine. Primjerice,
skromnost se često prezentira kao bitna kvaliteta "duhovnog tragaoca", a
zapravo se radi o animalnom socijalnom mehanizmu kojim se pojedinac
potčinjava zajednici i njenom sudu, te prepušta drugima da odrede
njegovu vrijednost, na što zajednica instinktivno pozitivno reagira, a
sve prate energetske razmjene u području anahata čakre. Radi se dakle o
vrlo perfidnom animalnom mehanizmu kojeg se obično ne prepoznaje kao
animalnost, dok se s druge strane u seksu u pravilu vidi čistu
animalnost, a u stvarnosti se radi o potencijalno iznimno vrijednom i
moćnom instrumentu duhovnog spajanja i razmjene, koji ima više veze s
duhovnim od bilo kakvog religijskog obreda.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 14:51:06
 Grupe: hr.soc.politika
 Tema: Re: YEDENJE YETRE
 Linija: 18
 Message-ID: 201111171351.UTC.ja33gc$4s0$1@tioat.net

Signature made Thu Nov 17 14:51:06 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 2:10 PM, Zli_Zec wrote:
> Danas mi ye mama opet napravila moje omiljeno yelo :-)
>
> PUREĆU YETRU! YEY!

Pojedi kurac, pička ti materina idiotska.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 14:23:44
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Re: Ego i autoriteti
 Linija: 17
 Message-ID: ja31t0$4et$1@ss408.t-com.hr

Signature made Thu Nov 17 14:23:44 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 2:02 PM, manta wrote:
> Ne znam da li te pratim. Konkretno misliš na deinvestiranje, proces
> opuštanja struktura koje pune sadržaje ?

Ne, mislim na primjenjivost analogije.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 13:46:03
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Re: Ego i autoriteti
 Linija: 29
 Message-ID: ja2vmb$t96$2@ss408.t-com.hr

Signature made Thu Nov 17 13:46:03 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 1:39 PM, manta wrote:
> On 17 stu, 13:21, Zeljana Prodan <zeljanapro...@yahoo.com> wrote:
>> On 17.11.2011 12:24, manta wrote:
>>> Daj pokušaj opisati što se dešava sa *mislima* za vrijeme orgazma ,
>>> ima li ih više , manje , jesu li iste kao i u svakodnevnim
>>> aktivnostima, ima li ih uopće ?
>>
>> Čemu bi služio takav opis?
>
>
> Nisam mislio bukvalno da opisuješ sadržaj misli, više sam ciljao na to
> da obratiš pažnju na relaciju između misli (kao svojevrsnih
> kompleksnih formi) i događaja (moment orgazma). Naime orgazam ukida,
> prekida tijek misli. Kratkotrajno se nađeš u uvjetovanom stanju, rekao
> bih sličnom onome koje se spominje na početku Yoga Sutre.

To nema nikakve veze s onim o čemu se pričalo.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 13:43:40
 Grupe: hr.soc.religija
 Tema: Re: Nepovjerenje prema ateistima
 Linija: 30
 Message-ID: ja2vht$t96$1@ss408.t-com.hr

Signature made Thu Nov 17 13:43:40 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 1:29 PM, Tomislav Portada wrote:
> U izviješću predstavljenom u časopisu American Sociological Review autori
> ističu: 'Iako je odbojnost prema muslimanima jako porasla nakon napada 11.
> rujna, prema ateistima je još uvijek ostala veća.'
>
> Zašto ateisti u najvećem dijelu svijeta spadaju među najomraženije ljude?

Zato što je povezanost s transcendentalnim najbitniji aspekt ljudske
egzistencije, koji ostavlja nadu u izbavljenje iz ovog užasnog mjesta, a
ateisti širenjem laži i retoričkim trikovima pokušavaju ljudima
pokolebati i kompromitirati tu vezu, što je ozbiljna prijetnja i
opasnost, a na kocki je daleko više od pukog fizičkog života.

Osim toga, većina ljudi ima nekakav, makar slab osjet za
transcendentalno, i ljudima koji taj osjet ne posjeduju ne smije se
vjerovati budući da smrde na sotonsko zlo i krajnju duhovnu tamu. Takvi
su bolesnici koje bi trebalo liječiti, a poziraju kao lučonoše i
prosvjetitelji. Aluzija na vraga je namjerna.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 13:23:48
 Grupe: hr.soc.politika
 Tema: Re: Za koga glasati (rekapitulacija)
 Linija: 18
 Message-ID: 201111171223.UTC.ja2ucm$3ef$1@tioat.net

Signature made Thu Nov 17 13:23:48 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/11 12:17 PM, ALG wrote:
>
> Definitivno ove izbore premoćno nosi Kukuriku jer kukuriknut ćemo da se
> čuje do Japana.

Ja bih rekao da ćete vi prvo kukat, a onda ćete riknut.

--
http://www.danijel.org/



 Autor: Danijel Turina
 Datum: 2011-11-17 11:54:02
 Grupe: hr.soc.politika
 Tema: Re: Za koga glasati (rekapitulacija)
 Linija: 17
 Message-ID: 201111171054.UTC.ja2p4a$1th$1@tioat.net

Signature made Thu Nov 17 11:54:01 2011 CET
using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7
Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]

Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN

On 11/17/2011 11:51 AM, Mario Petrinovic wrote:
>
> Demokrscanska opcija: Don Ivan Grubisic

Ovaj mi se čini kao najbolji izbor, svi ostali su teški debili.

--
http://www.danijel.org/



[1]      «      183   |   184   |   185   |   186   |   187   |   188   |   189   |   190   |   191      »      [3115]