Autor: Danijel Turina
Datum: 2012-02-08 17:28:56
Grupe: hr.soc.religija
Tema: Re: Zavjera šutnje? "Nismo znali!"
Linija: 54
Message-ID: jgu7s7$sfj$1@ss408.t-com.hr

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

On 02/08/2012 05:12 PM, Darko Ercegovic wrote:
>> > teologiju. Zbog toga sam upravo oduševljen kad mi netko poput tebe
>> > veli da nisam ispravno shvatio Bibliju. To me podsjeća na Felixa,
>> > koji je također, pod utjecajem teozofa i rozenkrojcera, nastupao iz
>> > pozicije da on zna pravo značenje Biblije, a zapravo ju nikad nije
>> > ni pročitao - nije imao pojma o Bibliji, ali je zato znao napamet
>> > izrecitirati sve što teozofsko društvo vjeruje o Isusovoj žrtvi na
>> > križu kao metodi postizanja četvrte zemaljske inicijacije, o
>> > Čohanima sedam zraka i o tome da je Krist zapravo duhovni entitet
>> > po imenu Sanat Kumara koji je kraće vrijeme dijelio Isusovu fizičku
>> > egzistenciju.
> Mene zanima koliko su po Tvom mišljenju (ne)istinite priče o Isusovim
> čudesima i, ako ih je bilo, koliko su njegovo a koliko djelo SK-a.

A odakle bih ja to mogao znati? Niti sam bio tamo, niti ima pouzdanih
izvješća koja bi ili potvrđivala ili obarala službeni narativ. Pogledao
sam preko astrala i došao do ogromne hrpe gluposti i ludosti koje obično
nazivaju "akashic recordsima", a što se sastoji od summe svih mogućih
fantazija i halucinacija vjerskih fanatika svih vrsta i posve je
nevjerodostojno. Na temelju analize evanđelja korelacijom s povijesnim
kontekstom, veliki postotak teksta se pokazuje kao upitan, dakle ako
gledaš tadašnju Judeju, njenu političku i sociološku sliku, toponime
itd., praktički pola evanđelja ispada besmisleno. S druge strane, neke
stvari zvuče vrlo autentično. Bez dodatnih informacija koje bi
osvijetlile događaje, teško je dati decidirani sud i o glavnim aspektima
narativa, a kamo li o detaljima poput Isusovih "čuda". Ja sam prema tome
ambivalentan - s jedne strane sva ta čuda imaju moderne presedane,
recimo Yogananda je o takvim stvarima pisao u svojoj autobiografiji, a
to su sve stvari iz 19. i 20. stoljeća. Ako je dakle nešto mogao moderni
yogin, ne vidim zašto ne bi mogao antički. Dakle iz čisto načelne
pozicije nemam razloga osporavati autentičnost tih stvari, ali nešto mi
tu smrdi iz posve druge pozicije, a ne mogu točno pokazati što. Naime,
način na koji je u evanđeljima opisano da Isus radi čuda uopće ne liči
na način na koji yogini rade te stvari - on izgleda kao da zaziva nekog
drugog tko radi te stvari, a yogini se zadube u meditativno stanje i
promijene "softver" na kojem se materija vrti, dakle uđu u stanje više
stvarnosti i iz njega modificiraju nižu stvarnost. Moguće je da se radi
samo o razlici u opisu, ali kao što rekoh, stvar mi smrdi zato što
evanđeoski Isus ne opisuje stvar onako kako ona izgleda "iznutra", iz
pozicije insidera, nego onako kako to izgleda nekome tko nije ni luk jeo
ni luk mirisao. Velim, ja točno znam kako se te stvari rade samo što sam
pod embargom.

- -- 
http://www.danijel.org/
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iEYEAREKAAYFAk8yosgACgkQU8G6/NHezOd8NwCeLfBXr6Z2/Zc8ixq4qCzJf2z4
BhgAn3hrxLywAv8T4HKR8wOhnPqMSSjX
=0WDr
-----END PGP SIGNATURE-----