Autor: Danijel Turina
Datum: 2011-09-30 12:22:37
Grupe: hr.soc.religija
Tema: Re: Filozofija, ili silovanje stvarnosti smislom
Linija: 75
Message-ID: j6459e$6do$1@solani.org

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

On 9/30/11 11:37 AM, O`Paky wrote:
> Po teoriji "ANTIPODA", ima li Boga, ima i Vraga. Ili ma kako bilo, recimo 
> (pretpostavka kao majka svih zajeba, da je to tako).
> Ako Ga ima, njegovo (Vragovo) najvece postignuce je to sto dovodimo u sumnju 
> Njegovo postojanje (a time i postojanje i njega BOGA SAMOG) . 

To su sad nekakve standardne crkvene ideje koje smatram nedovoljno
relevantnima i dubokima da bih ih išao osporavati. Moje ideje o
teologiji su zapravo kompleksna kombinacija iskustva i različitih
teorija kojima sam kroz godine pokušavao pokrpati rupe u iskustvu, a
koje sam odbacivao kad je osobno iskustvo postalo dostatno za uklanjanje
takvih poštapalica. Na moju veliku žalost, sve moje teorije o vragu
zapravo su rezultat osobnog iskustva s njim, formuliranog na način koji
koristi opće poznate termine koji auditoriju mogu prenijeti nekakvo
razumijevanje. Zbog toga takvo biće zovem "vrag", jer je to termin koji
najbolje odgovara konceptu bića koje iz sebičnih razloga kreira iluzije
koje dušama stvaraju ozbiljne probleme, remete njihov razvoj, navode ih
na činjenje nesavršenih, ako već ne i direktno zlih djela koja između
ostalog dodatno podrivaju vjeru duše u vlastitu dobru prirodu, i sl.

U stvarnosti, veći je problem to što moje iskustvo govori da biće koje
se obično zove vragom uključuje i sva svojstva bića koje se obično zove
Isusom, Bogom Ljubavi, Jedinim Bogom i sl., a to je nešto što je malo
teže objasniti ljudima koji imaju shematiziranu majmunsku etiku uslijed
koje im je nemoguće razumjeti kako bi jedna tako fina, ugodna i lijepa
stvar kakva je ljubav mogla biti zapravo biološki nametnuti mehanizam
iluzije, vezivanja i psihičke narkoze. Obećao sam Ratku da ću napisati
članak o etici pa ću se tamo pozabaviti između ostalog i time, ali moram
uhvatiti vremena kad me istovremeno ne zovu radi posla i da mi djeca ne
skaču po glavi.

> P.S. Ego je izvor postojanja Vraga, ako on postoji, pa zato i Hinduisti 
> navode kao vrhovni cilj "nestajanje EGA", a krscani "suoblicavanje Njegovom 

Zapravo, ego je izmišljotina 19. stoljeća, i hinduizam ga uopće ne
poznaje u tom smislu; obično se koncepti mamata i ahamkara pokušavaju
interpretirati kao "ego", ali samo zbog pokušaja komentatora iz 19-20
st. da na silu pokušaju istočnjačke tekstove predstaviti kao
kompatibilne sa "zapadnom znanošću". Mamata i ahamkara su prije
prevedivi kao svojatanje i bahatost, dakle to su svojstva kakva bi
odlikovala masnog kretena s terencem, pa su pametni ljudi zaključili da
su ta svojstva štetna za duhovni napredak. Nikakvog koncepta "nestajanja
ega" tu nema. Isto tako, budistički koncepti nirvane i sunyate se obično
krivo tumače kao nestanak ega, također zbog histeričnih zapadnjačkih
interpretacija, a tamo se zapravo radi o potpuno drugačijim konceptima
koji zahtijevaju daleko više pameti nego imaju siroti psihoanalitičari.
Naime, koncepte s kojima su radili Patanđali i Buda ne može se shvatiti
kroz primitivne mehanicističke ideologije "znanosti" 19. stoljeća, nego
prije kroz današnje spoznaje i teorije, recimo činjenicu da se materija
redukcijom raspada na ništa, da nema stabilnih sastavnih dijelova, što
potvrđuje Budinu tvrdnju da se agregati reduciraju na prazninu, odnosno
da efemerne pojave u osnovi nastaju tako što "kalape", možemo to
prevesti kao "bozoni", u skladu s valnom funkcijom ulaze i izlaze iz
postojanja u užasno kratkom vremenu, i da su sve materijalne pojave
zapravo privid, dakle "jabuka" nije odraz nekakve savršene platonističke
prajabuke, i nije prolazna, u smislu da nastaje, neko vrijeme postoji i
onda nestaje, nego zapravo nikad nije postojala, i njeno postojanje je
samo privid koji nastaje zbog privremenog podudaranja materije s
psihičkom strukturom koja zapravo definira koncept jabuke. To su
komplicirana sranja, a kad ljudi koji nisu baš vični razmišljanju
pokušavaju shvatiti takve stvari, dolazimo do trivijalnih interpretacija
budizma i hinduizma na temu borbe protiv ega, što je zapravo zapadnjačka
psihologija 19. stoljeća na silu nagurana u istočnjačku simboliku.

- -- 
http://www.danijel.org/
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iEYEAREKAAYFAk6FmG0ACgkQU8G6/NHezOcAtACcDtIh5FRikGdlDs8YjaDtpe9L
aGIAoLdVxDjHYsIWn0NNgxwy5CSzKpV2
=8oyu
-----END PGP SIGNATURE-----