Autor: Danijel Turina Datum: 2011-07-01 23:24:21 Grupe: hr.soc.religija Tema: Re: Meðugorje-30 godina la¾i Linija: 124 Message-ID: iuldu5$phd$1@news.albasani.net |
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA512 On 07/01/2011 10:46 PM, Tomislav Portada wrote: >> > Jebote, pa ti se baviš mnome više nego moje žene. Jel ti radiš >> > išta drugo ili samo čitaš moje tekstove po cijele dane i učiš ih >> > napamet kao Mirsad Bibliju? > Ne učim ih napamet, nego ih čitam i pohvatam ključne ideje. Svojedobno sam > zapamtio da je tvoja teza glasila da Isus definitivno jest povijesna osoba, > ali da u evanđeljima osim povijesnih opisa ima i dosta nadogradnje i > naknadnih interpretacija. Danas kad sam vidio da pišeš kako Isus NIJE > povijesna osoba, zapitao sam se: "Čekaj malo, jesam li ja njega krivo > shvatio ili...?", upisao u tražlicu "Isus povijesna author: Danijel Turina", > uvjerio se da me pamćenje još uvijek dobro služi i to podijelio s > auditorijem. Te fore možeš prodavati nekome tko ne zna kako to funkcionira; da bi učinkovito koristio tražilicu moraš većinu traženog teksta imati u glavi, a da bi ga imao u glavi znači da si ga morao puno puta pažljivo čitati, što nas vraća na moju gornju rečenicu. Razlog zašto sam ja rekao da nešto smatram je taj što mi je u tom trenutku odgovaralo podržati neke ideje zato što sam smatrao da se njima može napraviti nešto korisno. Kad sam zaključio da je to slijepa ulica, zaključio sam i da nema smisla to podržavati. Recimo, nekad sam smatrao da su religije u osnovi pozitivne pojave koje nastaju tako što ljudi imaju ispravnu težnju a ograničeno znanje i iskustvo, pa na temelju ovog drugog manjkavo i ograničeno teže transcendentalnom. Zbog toga sam smatrao da ima smisla podržati religije na taj način da se naglasi ono što je u njima korisno, da se to prezentira kao bitno a ostalo ili kao sporedno ili kao krivo tumačenje. U međuvremenu sam promijenio mišljenje i zaključio da religije ne moraju uopće imati ikakvu vrijednost i transcendentalnu komponentu, da se tu može raditi o projekciji animalnih koncepata i da je cijela stvar slijepa ulica; zamjena za transcendenciju a ne putokaz prema istoj. U osnovi, ta temeljna greška koju sam nekad pravio nije tako jako blesava, i ne radi se samo o tome da sam povjerovao Sai Babinoj interpretaciji problematike religije, nego prije svega o generalizaciji osobnog iskustva. Naime, ja sam imao iskustvo toga da mi odozgora tako precizno upravljaju procesom shvaćanja da su mi prenijeli cjelokupno znanje o ljudskom energetskom sustavu, višim energetskim tijelima, budističke koncepte elemenata i vađri, uključujući neke vrlo kompleksne stvari za koje postoje imena samo na sanskritu i tibetanskom, imena koja su mi doslovno u sanskritskoj formi prolazila kroz glavu kad sam proživljavao neko stanje. Dakle moje iskustvo je da ovi gore kad hoće mogu nekoga voditi precizno kao sat, da tu nema puno mjesta za greške, slučajnosti i deterministički kaos, a ako su tako mogli voditi mene, uopće nije daleko od pameti da su vodili utemeljitelje velikih religija, koje su smislili kako bi aspekte transcendencije spustili na fizički plan. Dakle to je bilo moje mišljenje do razmjerno nedavno, ali u međuvremenu sam naučio stvari koje nisam znao prije i koje cijelu tu liniju razmišljanja dovode u pitanje. Naime, moj slučaj nije moguće generalizirati budući da sam ja tulku čijim formativnim procesima su u ogromnoj mjeri upravljali aspekti dharmakaya i sambhogakaya, forsirano dovodeći aspekt nirmanakaya (materijalno tijelo) u sinkronizaciju, što je za posljedicu imalo iznimno atipične stvari. Ja sam nekad imao dosta omalovažavajući stav o sebi, pa sam mislio da ako se nešto moglo desiti meni, moglo se desiti bilo kome, ali to nije tako. Druga stvar je da sam ja mislio da sile koje upravljaju mojim osobnim duhovnim procesima upravljaju i svijetom kao cjelinom, ali i to se pokazalo pogrešnim, jer na mene imaju utjecaja sile kojima je u svijet zabranjen pristup, i obratno, na svijet djeluju sile koje imaju vrlo malo utjecaja na mene. I zbog toga generalizacije na mojem primjeru nemaju smisla. Treće, zadnjih par godina sam naučio puno toga o Sanat Kumari što nisam znao prije, a što mi je objasnilo ogromnu količinu stvari koje su mi prije bile problematične, recimo shvatio sam da ovdje igru igra više sila s različitim spektrom utjecaja i ovlastima nad različitim aspektima stvarnosti, što za rezultat ima vrlo složene fenomene, a to prije nisam uopće očekivao, naprotiv, smatrao sam da je situacija bitno jednostavnija i da "odozgora" djeluje samo jedna koherentna pozitivna sila manifestirana kroz različite aspekte, odnosno "zrake", a da je jedina druga sila inercija materije, odnosno njen inherentni otpor manifestaciji duhovnog, a da je evolucija manje-više analogna nekakvom procesu usložnjavanja nižih tvari do razine na kojoj one pružaju manji otpor manifestaciji duhovnog, odnosno da je evolucija vektor koji ima uvijek isti temeljni cilj, postizanje totalne transparencije relativnih vehikala za očitovanje kvaliteta Apsoluta. U stvarnosti, stvar je bitno složenija i čini se da evolucija nema unaprijed definirani ishod, smjer ili početnu točku. Isto tako, sile koje djeluju su prošle jako puno iteracija međudjelovanja i sadašnja situacija je toliko složena da je praktički beznadno pokušati je shvatiti iz ljudske perspektive, unatoč jednostavnosti temeljnih koncepata. Stvar je slična kompleksnim termodinamičkim sustavima s više fluida, kao recimo na Zemlji, gdje imaš s jedne strane termalnu disipaciju zemljine kore, s druge strane termoslana gibanja morskih struja, razmjenu topline između oceana i atmosfere te djelovanja Sunca i kozmičkih zraka na atmosferu i oceane. Dakle stvar je u osnovi jednostavna dok ne pokušaš napraviti prognozu vremena za neku točku dva tjedna unaprijed. S duhovnim silama je stvar za par redova veličine složenija, i ja sam dobar dio zadnjih nekoliko godina proveo pokušavajući mapirati različite utjecaje kroz povijest, i bojim se da moji zaključci ne daju za pravo optimizmu; većinu religija su kreirali demonski elementi ili vrag osobno, a tamo gdje je bilo autentičnih proboja, vrag je nakon par iteracija kreirao tradiciju naopakih tumačenja koja zapravo tako iskrivljavaju izvorni moment izvornog autora da cijela stvar ima više vezujuća nego oslobađajuća svojstva. To sam primjetio na mikro skali, promatrajući kako vrag iskrivljava sve što ja govorim i radim tako da pomoću toga proizvede još veće ropstvo ljudi, i što sam ja pametniji, precizniji i jasniji, tim on to pretvara u veći uteg koji ih sve vuče u propast, pokušavajući od onoga što ja pričam napraviti nekakvu dogmatiku koju bi učenici trebali slijediti, onako kako ti to pokušavaš napraviti, dakle kanonizirati tekstove i onemogućiti revizije, umjesto da se tekstove gleda kao ilustraciju razmišljanja i hint o mentalnoj tehnici koju koristim i koja je zapravo bit stvari, jer omogućava slobodu od misaonih i emotivnih krutosti. Zbog toga demoliram ne samo povjerenje koje ljudi imaju u religije nego i povjerenje koje imaju u mene, odnosno u ludu ideju koju imaju o meni kao o nekakvoj vrsti kozmičkog teleprintera koji će im isprintati konačnu i savršenu verziju dogmi koje onda bez razmišljanja mogu ponavljati sljedećih tisuću godina u ime krutosti, nefleksibilnosti, nekreativnosti i općenito svega što sam ja ikad kritizirao. Ukratko, kurca ti nisi shvatio od svega što se ovdje dešava. - -- http://www.danijel.org/ -----BEGIN PGP SIGNATURE----- iEYEAREKAAYFAk4OOwUACgkQU8G6/NHezOcpWgCfbxIbQ6DpfNnTEwCTTmUJwm7P heIAn0ZZvdvaqFQJU/9tbur5+3zrobmk =KocJ -----END PGP SIGNATURE----- |