Autor: Danijel Turina Datum: 2011-02-01 10:02:13 Grupe: hr.soc.religija Tema: Re: Kako izgleda Bog? Linija: 62 Message-ID: ii8i6m$2f3$1@four.albasani.net |
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA512 On 01/31/2011 03:01 AM, Ged wrote: > Koren ovog drugog > je da li Aristotelove zakone misljenja moramo smatrati univerzalnim. Tu leži problem. Naime, sve što je Aristotel pisao kroz povijest se činilo logičnim, razumnim, pa čak i jedinim mogućim, a malo po malo se za svaku takvu stvar pokazalo da je tek nekakva aproksimacija ili naprosto privid. Pogotovo je tome slučaj u kozmologiji, a budući da Aristotelova kozmologija i teologija počivaju na istim temeljnim konceptima i umovanjima (krug i sfera su savršeni lik i tijelo pa su kretanja planeta i zvijezda sigurno kružna, jer kakva bi bila, ne valjda nesavršena), rekao bih da i njegove "logične" koncepte o Bogu treba naprosto otpisati. Recimo, koncept po kojem Bog mora biti jedan je u osnovi jednako pametan kao koncept po kojem praizvorni čovjek mora biti jedan, ili, karikirano, po kojem bi neki apstraktni Aristotel zaključio da je nelogično postojanje nekakve prašume s ogromnim mnoštvom bića, kad je očigledno da bi savršeni Bog stvorio jednu veliku savršenu kuglu koja bi vječno boravila u kontemplaciji svojeg savršenstva - takve koncepte treba uzeti s jako velikom rezervom, budući da ono što zvuči jako logično, jednostavno i nužno zapravo može biti obična djetinjarija. Upravo primjer dječjeg umovanja pokazuje da ono što se nekome ograničenog znanja čini razumnim može biti besmislica. Ukratko, ukoliko nešto od ljudima pojmljivih zakonitosti vezanih uz mišljenje važi za Boga, onda važi na potpuno neočekivan i tek nakon velikog broja intelektualnih iteracija razumljiv način, odnosno, ljudi Boga mogu analizirati onoliko koliko nekakav pas na lancu može analizirati avion. Ljudski um podrazumijeva linearnost, podrazumijeva međusobno isključive suprotnosti i tome slične stvari, a sve što ja znam o Bogu govori da ništa od toga na njega nije primjenjivo. Sve suprotnosti mogu koegzistirati na različitim paralelnim tračnicama (npr. cijeli relativni svijet je jedan od načina da se realiziraju takve stvari, npr. netko poželi gledati stvarnost bez Boga i od te njegove želje nastane materijalni plan), stvari koje se ljudima čine centralnima zapravo su potpuno marginalne, a stvari koje im ne bi ni pale na pamet u njihovom umovanju zapravo su centralna pitanja, npr. komplicirane energetske jednadžbe s ovlastima koje uključuju različite razine stvarnosti na različite načine. Ukratko, problem s Bogom je da ljudima razumno zvuče stvari koje su dokazivo totalne gluposti, a kad ja počnem sa stvarima poput lokaliziranih totalnih ovlasti nad nekim segmentom astralnog plana, te njihovim uvjetima postanka i prestanka, hrpa glupana veli da je to njima sve ludo. A jebi ga, te stvari su komplicirane, nisu intuitivne običnim ljudima, zahtijevaju veliki stupanj stručnosti, i fore na temu da je Bog ljubav i da je Bog jedan su zapravo utjeha za sjebane babe. Sve to izgleda jednostavno i na dječjoj razini kad čitaš religijske spise i razne vrste new age šunda, ali kad počneš stvarno kopati po pravim stvarima, počne ti se vrtjeti u glavi od razine problema. - -- http://www.danijel.org/ -----BEGIN PGP SIGNATURE----- Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux) iEYEAREKAAYFAk1HzBUACgkQU8G6/NHezOcUAQCgxtq/vnFcDDb8r6MLZn8q99bb KjwAoLNunvnZgvEFXVoIwwlYmBkjxcrB =JGLJ -----END PGP SIGNATURE----- |