Autor: Danijel Turina Datum: 2012-02-10 11:46:23 Grupe: hr.soc.religija.krscanstvo,hr.soc.religija,hr.alt.zavjere Tema: Re: Zavjera šutnje? "Nismo znali!" (povije Linija: 56 Message-ID: 79a0463414623371522d41c5d8cc7c5c@tioat.net |
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA512 On 02/09/2012 08:44 PM, NeoN wrote: > Kakva je veza apstraktne umjetnosti i apstraktnog mišljenja? > > http://hr.wikipedia.org/wiki/Apstraktna_umjetnost Apstraktna umjetnost pokušava apstrahirati razinu neposredne reprodukcije motiva i bavi se izražavanjem doživljaja autora, što je samo po sebi vrlo problematičan proces, budući da upravo vizualni simboli predstavljaju zajedničku komponentu, odnosno jezik pomoću kojeg je moguća komunikacija autora s gledateljem, odnosno pomoću sloja poznatog simbola i sloja njegove interpretacije gledatelju je moguće shvatiti "što je pjesnik htio reći". Određena djela apstraktne umjetnosti, poput primjerice Picassove Guernice ili Munchovog Krika, sadrže oba sloja, dakle dovoljno klasične forme da iskomunicira gledatelju temeljne simbole, i sloj vizualno izražene emocije i poruke, što djelo čini istovremeno apstraktnim i razumljivim. Dodatni iskorak u apstrakciju potpuno eliminira sloj razumljive simbolike i djelo čini inherentno višesmislenim, odnosno beskorisnim za komuniciranje bilo kakve suvisle duhovne poruke, što je po mom mišljenju slijepa ulica moderne umjetnosti, jer u pokušaju da napravi iduću stepenicu prema apstrakciji apstrahira iz djela upravo onaj sloj koji je gledatelju potreban da bi rekonstruirao poruku, odnosno djelo čini inherentno besmislenim. Primjer toga su Mondrianove kompozicije, Pollockova djela načinjena prskanjem boje, i svi tome slični radovi. Iz takvih radova gledatelj može izvući kakve god želi zaključke, isto kao što neki slušanjem bijelog šuma na radiju "čuju" poruke od mrtvih rođaka ili vanzemaljaca, ali to ne znači da je ta poruka bila doista sadržana u signalu, isto kao što Michellangelov David nije u toj formi postojao u kamenu prije nego što ga je umjetnik oslobodio iz kamenog bloka čekićem i dlijetom. Dakle ta vrsta umjetnosti stavlja gledatelja u poziciju umjetnika koji iz inherentnog kaosa, odnosno nepostojanja jednoznačne informacije u samom djelu pokušava "vidjeti" informaciju postupkom koji je sam po sebi zapravo stvaralački čin. > Ako to primjenimo na misli i doživljaj svijeta - shvaćanje biti, > unutarnjeg stanja... Mišljenje da povezivanje tvoje emocije i unutarnjeg stanja s nečim opaženim u svijetu znači spoznavanje tog nečega u svijetu predstavlja ono što bi Buda nazvao temeljnim mehanizmom patnje, odnosno okretanja kotača samsare. - -- http://www.danijel.org/ -----BEGIN PGP SIGNATURE----- iEYEAREKAAYFAk809X4ACgkQU8G6/NHezOeUsQCgiC+0eDI+SL/+AdDRsii4N7mD 2lgAoJPQkELmhmTfoJtQnQfZbHCMsjfr =MsDj -----END PGP SIGNATURE----- |