Autor: Danijel Turina
Datum: 2011-11-19 10:28:03
Grupe: hr.soc.religija
Tema: Re: Narav i evolucija duse
Linija: 63
Message-ID: 201111190928.UTC.ja7sr3$sot$1@tioat.net

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

On 11/19/2011 10:14 AM, Tomislav Portada wrote:
> "Danijel Turina" wrote:
>> Tumačiti razliku između duša time što su jedne duše karmički
>> "čišće" od drugih jednako je pametno kao reći da je razlika između
>> sveučilišnog profesora i šljakera u tome što je šljakerov um ispunjen
>> lošim sadržajem. Nije ispunjen lošim sadržajem nego nikakvim, jer
>> šljaker nije razvijao svoj um, pa ovaj ima manju složenost i slabije
>> kvalitetan sadržaj. Profesor je svoj um razvijao i punio ga kvalitetnim
>> sadržajem a šljaker nije. U tome je razlika; nisu obojica krenuli kao
>> supergenijalci pa se šljaker u međuvremenu jače intelektualno
>> sjebao, nego su obojica krenula kao djeca s praznim glavama, s
>> tim da je šljaker igrao nogomet i zajebavao se a profesor je učio.
> 
> Imam jedan ozbiljan problem s takvim modelom naravi i evolucije duše.
> Konkretno, ne vidim način kako ga ekstrapolirati u područje nakon smrti
> fizičkog tijela. 

Nisam još došao do toga, polako. :)
Ovo je samo analogija, nije doslovni opis mehanizma.

> Predloženi model je zapravo prilično materijalistički jer u
> njemu je duša na neki način nusprodukt fizičke egzistencije, barem sam ga ja
> tako shvatio.

Nije.

>> S druge strane, ako ste velika duša iza koje stoje mnoga vrijedna
>> postignuća, nema Boga koji će vam za ta postignuća oteti zaslugu.
>> Ona je vaša.
> 
> Sve to skupa ima smisla dokle god postoji svijet duše o toj činjenici. Ona
> može postojati do trenutka smrti fizičkog tijela (a i to s određenim
> ograničenjima vezanima uz stanje svijesti). A što model predviđa nakon toga?

Kao što rekoh, polako. Za sada se bavim samo osnovnim konceptima i
razbijanjem standardnih zabluda. Ne misliš valjda da ili ja ili budizam
smatramo da se duša sastoji od materije? Naravno da se radi o duhovnoj
tvari koja nadživljava smrt tijela i reinkarnira se.

> U tom smislu, čini mi se da alternativni model, po kojemu postoje savršene
> duše koje se međusobno razlikuju po stupnju ograničenja koja im nameće
> postojanje na fizičkom planu, bolje izlazi na kraj s tim problemom.

Ne izlazi nikako na kraj s tim problemom, a osim njega uvodi ozbiljne
etičke probleme, naime ako smrt sve izjednači, zašto ne bi za života
radio kakve hoćeš pizdarije? To je ishod kakvom se nadaju zlotvori. Isto
tako ta teorija ima ozbiljni problem jer mora razlike u ograničenjima
među bićima tumačiti progresivnom degradacijom, što bi u prijevodu
značilo da su duše koje žive kao bakterije nastale tako što su duše koje
žive kao ljudi činile jako puno grijeha pa su se karmički zaprljale. To
je suprotno svakoj pameti.

- -- 
http://www.danijel.org/
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iEYEAREKAAYFAk7HdqMACgkQU8G6/NHezOeTxgCgsrP7ZiDIVMFqqqwerJ9gJ/Gx
XQQAn3wW1CpAPyZuL6kLnSDOpfobZcun
=hDry
-----END PGP SIGNATURE-----