Autor: Danijel Turina Datum: 2011-10-09 16:49:39 Grupe: hr.soc.politika Tema: Re: Zakon o suzbijanju diskriminacije Linija: 75 Message-ID: 201110091449.UTC.j6scac$708$1@tioat.net |
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA512 On 10/09/2011 04:33 PM, Ex wrote: > > To im je u genima, izgubljeni narod bez drzave, kroz stoljeca sikanirani > od svih, to je njihova kulturna bastina :), To je pogrešna logika, zato što podrazumijeva da su oni postali ovo što su sada, a zapravo se praktički nimalo nisu mijenjali od početka. Oni su uvijek bili ovakvi. Civilizacije oko njih su se mijenjale, ali oni ne. > trebalo bi im dati drzavu, > recimo Izrael, mislim da je Zidovima dosta rata :-P. Po čijem bi smeću onda kopali? Cornix cornici oculos non effodiet. Mislim da je čak krivo o njima govoriti kao o narodu, jer koncept naroda implicira određeni stupanj razvijenosti socijalnih struktura, što, rekao bih, kod njih ne postoji. > Da vidimo dal ce krast sami od sebe. Kao što rekoh... Gle, ni hrpa drugih naroda s ovih područja nije uvijek imala nacionalnu državu, ali težili su njenom stvaranju, kako bi zadržali svoj nacionalni i kulturni identitet, i iz te pozicije su se povezivali u političke i trgovinske veze s drugim državama istog civilizacijskog kruga. Cigani su iznimka. Oni ne samo da nemaju državu, nego ne znaju što bi s njom. > Nije ni njima lako, ti promatras sve sa svog > gledista, probaj promatrat s njihovog ili se jednostavno transformiraj > izvan i jednog i drugog sustava i pogledaj oboje, ne mozes donositi > odluke ako ne vidis obe strane. Ne pada mi na pamet promatrati krađu iz perspektive lopova, ili neki drugi zločin iz perspektive zločinca. Svaki takav ima neko opravdanje za svoje postupke, ili kako to volim reći, svaka budala ima svoju teoriju. Ja pokušavam stvari gledati iz pozicije apsolutne etike, u kojoj je sreća bolja od nesreće, znanje bolje od neznanja, istina bolja od laži, zdravlje bolje od bolesti i bogatstvo bolje od siromaštva. Kad gledam iz takve pozicije, mogu jasno sagledati i svoja i tuđa zastranjenja, bez koloracija i subjektivnosti koje dolaze zbog opravdavanja svojih osobnih izbora. Ja mogu sagledati obje strane, ali što ako vidim da je jedna strana u pravu a druga u krivu, ili barem da je jedna strana više u krivu od druge? Sagledavanje sa svih strana ne mora dovesti do zaključka da su sve strane opravdane. Recimo, mogu sagledati ciganski život iz pozicije cigana i takva vizualizacija za rezultat ima užas i želju da pobjegnem iz takvog stanja. Dakle kad objektivno pogledaš što je za cigane dobro, doći ćeš do toga da je za njih dobro ono što slijedi iz moje perspektive, a ne iz perspektive onih koji zagovaraju njihov način života. Da moja perspektiva prevlada, njihova djeca bi bila u školi a ne na ulici, ne bi smjeli krasti pa bi se bavili nečim drugim, ako žele prerađivati sekundarne sirovine to bi činili kao tvrtke koje se inače bave takvim poslom, plaćali bi porez, vozili bi se okolo u tehnički ispravnim i registriranim vozilima, stanovali bi u kućama koje su sigurne, čiste i zdravstveno ispravne, itd., dakle iskorijenio bih ciganski način života i to bi samim ciganima bila najbolja stvar koja im se desila u povijesti. Ovo sad me podsjeća na anegdotu s ciganima koji su gledali kroz školski prozor za vrijeme nastave, pa je nadobudna učiteljica rekla djeci "pogledajte kako su slatki mali cigani", na što su cigani pitali ostale klince "jel jebete vi tu svoju učiteljicu?". Navodno je faca učiteljice bila nešto vrijedno pamćenja. - -- http://www.danijel.org/ -----BEGIN PGP SIGNATURE----- iEYEAREKAAYFAk6RtIMACgkQU8G6/NHezOfe0gCeLtXNfxq3QorN4U6T7aNU8MQs oYAAnjb6TfYUUzGBVQ2O9mCfoS5tbu4A =vS/R -----END PGP SIGNATURE----- |