|
31147 poruka koje sadrže ''
Signature made Fri Jul 15 15:01:25 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/15/2011 02:47 PM, Melissa wrote:
> On Fri, 15 Jul 2011 14:26:43 +0200
> Danijel Turina <NAME@danijel.org> wrote:
>> On 07/15/2011 02:12 PM, Bunic Stjepan wrote:
>>> On Fri, 15 Jul 2011 13:56:29 +0200, lopollo wrote:
>>>
>>>>> Obicno se takve stvari pocinju manifestirati kod zdravijih ljudi
>>>>> prilikom kontakta s nekom vrstom okultizma.
>>> Lik koji nije znao što su to abrahamske religije bi nam sad htio
>>> prodati foru da je on stručnjak za okultizam.
>>
>> Iz katoličke perspektive. :)
>>
>
> Cela fora je da je to strategija od samih zacetaka misionarenja
> krscanstva. Svaku konkurenciju proglasiti demonskom ili inspirisanu
> demonima.
> Na kraju krajeva niko nije vise opsednut demonima od krscana ;)
Tako nekako; recimo da se u njihove procjene kvalitete duhovnih sila ne
bih pretjerano pouzdao. Ako oni vele da je nešto demonsko, to u pravilu
znači da je različito od njih, a s obzirom na njihove kvalitete, to
teško može biti loša stvar.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Fri Jul 15 14:26:43 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/15/2011 02:12 PM, Bunic Stjepan wrote:
> On Fri, 15 Jul 2011 13:56:29 +0200, lopollo wrote:
>
>> > Obicno se takve stvari pocinju manifestirati kod zdravijih ljudi
>> > prilikom kontakta s nekom vrstom okultizma.
> Lik koji nije znao što su to abrahamske religije bi nam sad htio prodati
> foru da je on stručnjak za okultizam.
Iz katoličke perspektive. :)
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Fri Jul 15 14:08:46 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/15/2011 01:47 PM, Renata Skoro wrote:
>>> >> Nitko psihički zdrav ne bi mogao takav opis povezati sa mnom, takva
>>> >> ideja je znak teške psihopatologije.
>> >
>> > Recimo da si u pravu, no ovo što si sada napisao se komotno može
>> > svrstati pod: "Manipulator je i sklon okrivljavanju drugih za vlastito
>> > ponašanje.". Kako s time izaći na kraj?
> Zec i Mirsad, to su luđaci iz kojih izbija zlo, poruke su im totalno
> smeće bez ikakvog smisla. Na tebe mi je reakcija za nijansu drugačija,
> prvo zlo, a onda luđaštvo, ali zlo prije svega.
>
> Takav osjećaj odvratnosti i gađenja sam osjećala i prema liku koji je
> pisao pod abraxas i vrhovni_gospod_bog, a sad ako i nisi Gundić po
> nečemu ste jako bliski.
Osim toga, to da ja okrivljavam druge za svoje propuste je totalni spin,
budući da je ovdje do sada dokazano jedino obratno: da su drugi krivili
mene za svoje propuste, a ja bi trebao biti isusek koji prihvaća na sebe
grijehe svijeta i da se razapeti. No thanks. Ja ne prihvaćam tuđe
grijehe, za njih će morati platiti njihovi autori i vlasnici.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Fri Jul 15 13:29:39 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/15/2011 01:24 PM, Grizzly wrote:
>> >Sto treba milijun kuna da bi se netko poceo baviti, npr, prostitucijom i
>> >postao vlasnik kapitala?
> Kako to zamisljas bavljenje prostitucijom povezano s postajanjem
> kapitalistom? Das se jebati za novac, a zaradu od jebanja za novac
> akumuliras i ulazes u neki biznis?
Ne bi bilo neviđeno. Neki naši političari su kurvajući se nakupili
kapitala da se smrzneš.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Fri Jul 15 13:14:07 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/15/2011 01:00 PM, Pavle Jurisic Sturm wrote:
> http://www.jutarnji.hr/tomo-horvatincic--centar-cvjetni--cvjetni-slabo-radi-zato-jer-sto-su-im-prodavacice-na-kavi--a-konobari-sjede-za-sankom-i-citaju-novine/959439/
>
> Nefunkcionalan prostor
> Mracno i tjeskobno
> Lose izvedeno
> H&M ne drzi robu za klince (zasto bi netko tamo uopce ulazio buduci da se u
> H&M jedino roba za klince najvise kupuje)
> Nije izveden prolaz do Gunduliceve
> Jednostavno prelose, pa ljepse je izveden Importane na Iblerovom
U osnovi se slažem, bio sam unutra par puta i uopće mi se nije dopalo.
Garaža je preduboko, previše manevriranja dok dođeš do donje etaže i
nazad gore, a od dućana, iskreno, nisam vidio previše zanimljivih
stvari. Cijela stvar izgleda kao da su avenue mall prali na prevelikoj
temperaturi pa se stisnuo. Taj Horvatinčić izgleda ima nevjerojatan
talent za napraviti hype oko svojih projekata, i ne bih se previše
iznenadio da je on organizirao one prosvjede samo da privuče pažnju,
budući da je cijeli taj centar potpuno nevrijedan halabuke koja se oko
njega digla. Importanne galerija je bolja, avenue mall je bolji, garden
mall je bolji, arena centar je bolji, taj H&M, isto tako ne vidim u čemu
je štos budući da krpice unutra izgledaju bezveze, Esprit i Mango su
znatno bolji. Ukratko, hype na kubik.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Thu Jul 14 23:58:33 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/14/2011 11:55 PM, Bunic Stjepan wrote:
> On Thu, 14 Jul 2011 23:48:39 +0200, Danijel Turina wrote:
>
>> > Lik je pravi četnik koji je izgleda vidio ovdje Dejanovića i njegove
>> > aliase pa je zaključio da je ovdje mjesto za srbovanje.
> A veli Dejanović da Dušan Burekić nije njegov alias nego da je to isto
> pravi četnik s kojim si je on dobar.
A čuj, budući da nitko normalan neće imati veze s njim, ostaju mu ili
prijatelji koje si sam izmisli, kao Felixu, ili pak totalni luđaci
kojima je osoba poput njega čisto ok.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Thu Jul 14 23:48:39 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/14/2011 11:33 PM, erohero wrote:
>> No, ono što ljudi ne znaju o Međugorju je to da se radi o mjestu tj.
>> > svetištu koje je podignuto nad kostima jadnih ubijenih ljudi, civila,
>> > za vrijeme NDH.
> Ovo je najodvratnija i najgnjusnija laž koju sam čuo. Ovo su mogli
> smisliti samo najodvratniji UDBINI sijači zla. Daj mi podatke o tome,
> reference.
Lik je pravi četnik koji je izgleda vidio ovdje Dejanovića i njegove
aliase pa je zaključio da je ovdje mjesto za srbovanje.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Thu Jul 14 20:35:16 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/14/2011 08:18 PM, Bunic Stjepan wrote:
> On Thu, 14 Jul 2011 13:11:05 +0200, Danijel Turina wrote:
>
>> Kad sam prvi put od Felixa čuo to sranje, naježila mi se koža od strave.
>> Naime cijela teorija karme ide iz principa velike neizvjesnosti: nikad
>> ne znaš što će biti u idućoj inkarnaciji, nikad ne znaš kako će se sile
>> složiti, i ako si sada dobio priliku nastojati na prosvjetljenju, moraš
>> je trenutno iskoristiti jer je budućnost neizvjesna.
>
> A kako to staviti u neki odnos s tvrdnjom da je ovaj svijet takvo sranje da
> se ovdje nije pametno inkarnirati, a tko se inkarnira, praktički nema šanse
> da se spasi?
Pa u tome i jest problem. Doista je tako: tko se ovdje inkarnirao, jebao
je ježa. Prvo ostaneš bez sjećanja, tako da si za sve praktične svrhe
izložen pranju mozga od bilo kakvih majmuna koji te uče svakakva sranja
poput islama i kršćanstva. Onda slijedi desetak godina indoktrinacije,
pa ropski rad za preživljavanje. Uz sve to imaš nagone koji te tjeraju
da se upetljaš u nekakve obiteljske veze, imaš djecu, što znači da moraš
dvadeset godina podizati djecu do samostalnosti, nakon čega si već
fizički i psihički potrošen i slijedi ti starost. U svemu tome,
vjerojatnost da ćeš imati jake duhovne interese je mala, jer te sto
kuraca uvjerava da ničeg duhovnog nema a jedino stvarno je materija, a
ako duhovnost postoji, onda je njen primarni oblik raspeti tesar koji je
fizički oblik vlastitog nadrkanog oca koji je ubio sam sebe da bi
potrošio svoje pižđenje koje je rezultat frustracije činjenicom da ljudi
slobodnu volju koriste za stvari različite od onoga što bi on volio.
Dakle recimo da se svemu tome uspiješ nekim divnim čudom oduprijeti,
recimo zato što si izložen nekom iznimno rijetkom utjecaju, poput
primjerice mene. Što je tu pametno raditi: ozbiljno shvatiti takvo nešto
i koncentrirano pokušati shvatiti apsolutno sve što se da, ili se
zajebavati i reći "ma dobro, ako ne u ovoj inkarnaciji onda u idućoj,
ako su me karma i dharma doveli do ovdje, sigurno će me u idućoj
inkarnaciji voditi do nečeg još boljeg"? S tim da je sasvim moguće da
rezultat druge opcije bude karmičko skretanje, dakle da se to protumači
kao slab duhovni vektor i nedostatak interesa, pa dobiješ iduću
inkarnaciju kao priglupi zanatlija koji se ne bavi ničim drugim osim
popravljanja cipela, niti je išta pametnije u stanju shvatiti.
Dakle tako izgleda opasnost od materije i karme u kombinaciji. Sve što
odlučiš, svaka odluka, izbor, način na koji se postaviš prema nečemu,
sve je to karmički izbor. Ako ne umreš pokušavajući znači da si odustao,
a to je karmički izbor, tu se mjeri količina volje i želje. To ti je kao
da vidiš super žensku, probaš joj prići, ona ne reagira kako si zamislio
i ti odustaneš od prve. To je mjera tvojeg interesa.
> Ja sam to shvatio po sistemu da je sve jedno što radio, u konačnici si
> najebo,
To je daleko od istine. Stvar je naprosto u tome da je vrlo lako
najebati a jako teško se je izvaditi, a za najebati je dovoljno opustiti
se i gubiti vrijeme, dok je vađenje van težak posao na propitivanju
svega i svačega, od Boga i Vraga preko Isusa do naravi materije, naravi
misli i veze svega toga.
> doduše meni se čini da je nešto u redu raditi pa to radim, a da
> nešto nije u redu raditi pa to ne radim, ali u konačnici sve je to isti
> kurac, na kraju sam najebo kao i felix.
Nije se rodio taj koji će najebati kao Felix.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Thu Jul 14 19:05:49 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/14/2011 06:43 PM, plastisa wrote:
>>>>> >>>> Zasticeni stanar moze samo jednoj generaciji stan ostaviti u nasljedstvo,
>>>>> >>>> a to je kako i sam tvrdis napravila tvoja baka.
>>>>> >>>> Rekao bih da ti je vrijeme da pocnes sparati eure.
>>>> >>>
>>>> >>> A šta radim sa svim eurima koje imam nego ih ukamaćujem
>>>> >>> za otkup stana !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>>> >>>
>>>> >>> ŠTA TI SMETA ČOVJEK U SVOM DOMU 77 GODINA GADE ?????????
>>> >>
>>> >> Meni nitko ne smeta. Jedino mi smeta licemjerje covjeka koji ima obraza
>>> >> nekome prigovarati bilo sto u vezi stana a u istovremeno zivi u tudjem
>>> >> vlasnistvu.
>>
>> > Ko da sam nekom nešto ukrao, ooooo gade...... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Nisi nikome nista ukrao nego uzurpiras tudje vlasnistvo. I iz tudjeg
> vlasnistva se usudjujes nekome drzati prodike u vezi stana. Netko sa imalo
> obraza bi se pokrio krpom po glavi i prestao. No znam da ti neces :-)
Što drugo reći nego "zli zec"? To ti je čovjek koji smatra da su pederi
osobe koje ližu pičke ženama.
--
http://www.danijel.org/
|
Signature made Thu Jul 14 13:11:05 2011 CEST using DSA key 53C1BAFCD1DECCE7 Good signature from "Danijel Turina " [ultimate]
Poruka je PGP potpisana. Potpis je VALJAN On 07/14/2011 12:05 PM, Suzana Matasic wrote:
> Ako "učitelj ne dodje" onda osoba nije spremna, vrijedna, dostojna
> učitelja.
> Iz takvog načina razmišljanja vrlo brzo slijedi da se pokušavaju
> "ispuniti uvjeti" za dolazak učitelja, dok istodobno ti uvjeti nisu
> nigdje jasno definirani, nego postoje kao skup misli u globalnom
> astralu.
> Iz frustracije dolazi osjećaj nevrijednosti, uzaludnosti i na kraju
> odustajanje.
Ma, to je kompletni bullshit, isto kao ono Felixovo o vjerovanju u Karmu
i Dharmu, a da zapravo nigdje nije definirao te dvije stvari. Svi bi
trebali pasti na dupe kad on veli "vjeruješ li u Karmu i Dharmu", a
zapravo je jednako mogao reći "vjeruješ li u Krumpir Salatu i Bečki
Odrezak?". U stvari, ono što prosječni slušatelj misli da to pitanje
znači je "vjeruješ li u sudbinsku predodređenost, u totalnu
predestinaciju upravljanu višim silama i zakonitostima?". Potvrdan
odgovor zvuči kao znak vjere u transcendentalno, znak djetinjeg
povjerenja u Boga Roditelja i to bi onda trebalo značiti da je osoba
koja tako odgovori Učenik na Putu. U stvarnosti, to je samo znak
tuposti, uspavanosti, samozadovoljstva i bahatosti.
Naime, vjerovanje u predestinaciju, odnosno u totalni karmički
fatalizam, znači marginalizaciju vlastitog utjecaja na stvarnost i
zbivanja. Isto tako, taj uspavljujući stav da je sve u apsolutnom smislu
dobro je ozbiljna varka. Dovoljno je da čovjek malo pogleda svijet i
vidjet će da praktički ništa nije dobro. Ništa nam ne jamči sigurnost.
Jedan dan se činilo da su Fukushima i Sendai uzor obilja i idealno
mjesto za život, a idući dan je to mjesto postalo kombinacija smetlišta
i Černobila. Sve na ovom svijetu danas jest, a sutra nije, i meni je
očito da pričice o kozmičkoj sigurnosti, pouzdanosti, trajnosti i
stabilnosti predstavljaju samo uspavanku, lijek za razjebani osjećaj
sigurnosti koji imaju ljudi koji nisu u stanju kontrolirati svoju
okolinu pa posežu za vrstom utjehe koju im donose bajke.
Drugi problem sa životom u lijepo uređenom svijetu bajki u kojem je "sve
u redu" nastaje zbog blesavih očekivanja o tome kako bi stvari trebale
funkcionirati. Felix recimo očekuje da kad je netko "na pravom putu", to
će se manifestirati tako što će praktički cijeli život hodati po
oblacima, da će se "sve samo sređivati", dakle kad mu treba lova, lova
sama dođe, sve se samo sređuje a on je čuđenje u svijetu, divljenje
svemoćnom Ocu na Nebu koji sve sređuje a on je tu samo putnik, predani
Učenik na Putu.
Takav stav je opasan, budući da je stvarnost daleko složenija. Čak i da
pretpostavimo da stvari doista tako funkcioniraju, za očekivati je da su
daleko složenije od jednostavnog modela koji si blesav čovjek poput
Felixa može zamisliti. Način na koji "netko odozgora" nešto "slaže" može
biti jako indirektan i praktički nemoguć za pronicanje osim unazad, u
retrospektivi. Dakle može se činiti da ti nešto funkcionira teško i da
imaš sto zapreka, ali zaključiti da to znači da si na krivom putu nije
dobra ideja. Isto tako, ako ti sve ide niz dlaku nije pametno zaključiti
da si na pravom putu. Planinar koji se penje na brdo neće se dobro
provesti ako to što ide nizbrdo tumači da je na pravom putu - u njegovom
slučaju, pravi put je onaj suprotan liniji manjeg otpora. Pravi put za
njega je onaj koji je taman toliko težak da je jedva savladiv, ali ne
toliko da postane smrtno opasan. Krivi put je onaj koji je lagan, onaj
nizbrdo, ali ne uvijek, budući da "uzbrdo" predstavlja rezultantu, ali
ta rezultanta uključuje i manje segmente puta koji vode nizbrdo. S druge
strane, nakon što se popeo na brdo, "pravi put" doista počne voditi
nizbrdo.
Dakle, čak i na ovako pojednostavljenom primjeru postaje jasno da u bilo
kojoj točki života perspektiva može biti toliko kolorirana lokalnim,
odnosno kratkoročnim opažanjem, da se stvara privid smisla i reda, ali
nauštrb točnosti dugoročne perspektive. Isto tako, očekivanje načina na
koji bi "ovi gore" imali upravljati zbivanjima na fizičkom planu obično
je jako kolorirano ljudskim shvaćanjima, koja nemaju nužno veze s bilo
čim stvarnim. Između ostalog, takva očekivanja jako koloriraju ljudsko
doživljavanje duhovno naprednih bića, koja doživljavaju kao projekcije
onoga što si oni zamišljaju kao dobro i poželjno, a koja pak ne moraju
imati nikakve veze sa stvarnošću. Zbog toga su ljudi poslovično
nepouzdani u prepoznavanju duhovno jakih osoba; kao takve obično
prepoznaju razne smješkaste ljigavce.
Primjer kritike takvog plitkog, lokalnog razmišljanja našao sam na
neočekivanom mjestu, u jednom od Marvelovih stripova. Naime, u jednoj od
kompliciranih radnji, kroz stripovsku simboliku definirano je kozmičko
biće po imenu Galactus, koje ima jedinstvenu ulogu u održanju
stabilnosti svemira, a koje ograničena bića smatraju zlim zato što se
između ostalog bavi proždiranjem planeta na kojima postoji život. Kad se
Galactus našao u nekoj nevolji, neki lik mu je pomogao, pa su ga onda
nekakvi drugi likovi izveli pred sud zato što je pomogao "zločincu" koji
je "počinio genocid nad milijardama bića" umjesto da njegovi "zločini"
budu zaustavljeni. U procesu se pokazalo da su planete na kojima postoji
život zapravo razvojna forma nekog oblika života koji, kad se razmaše,
mijenja kozmološki tip svemira iz otvorenog, vječno-širećeg, u
zatvoreni, u kojem gravitacija nadvlada kozmološku konstantu i Svemir
završi velikim sažimanjem u singularitet. Galactus dakle održava
ravnotežu svemira i predstavlja treću bitnu silu, uz gravitaciju i
kozmološku konstantu. Dakle ono što se ljudima čini kao dobro i zlo
zapravo je jako ograničena stvar i na tom živom pijesku nije pametno
graditi kuću.
Da se ovdje osvrnem na možda najopasniju glupost koju sam ikad čuo, a
koja glasi ovako: "Ako ne u ovoj inkarnaciji, onda u idućoj".
Kad sam prvi put od Felixa čuo to sranje, naježila mi se koža od strave.
Naime cijela teorija karme ide iz principa velike neizvjesnosti: nikad
ne znaš što će biti u idućoj inkarnaciji, nikad ne znaš kako će se sile
složiti, i ako si sada dobio priliku nastojati na prosvjetljenju, moraš
je trenutno iskoristiti jer je budućnost neizvjesna. U idućoj
inkarnaciji možda nećeš imati pristup Učenju, možda nećeš imati
okolnosti koje će te dovesti do linije razmišljanja u kojoj zaključuješ
da je prosvjetljenje bitan cilj. Možda Sunce na svojoj orbiti oko centra
galaksije naleti na nekakvo sranje od plina koje će poremetiti njegovu
emisiju, pa mu se zračenje pojača ili smanji do razine da cijela planeta
bude ili kuhana ili zarobljena u ledu, a ljudska vrsta izumre, pa
potraje još nekoliko milijuna, možda stotina milijuna godina dok se ne
razvije vrsta u koju se možeš inkarnirati a koja je sposobna za
transcendentalne dosege. Ništa nije izvjesno, ono što je danas na korak
do savršenstva, sutra može biti prah, i prema tome yogin mora živjeti
kao da ne postoji sutra, kao da nema budućnosti: sada treba nastojati
svom snagom. Povjerenje u budućnost, karmu i dharmu luksuz je koji
pripada budalama. Yogin svoju sudbinu drži u svojim rukama i nastoji
apsolutno svom snagom, onako kako je Milarepa nastojao na prosvjetljenju
svom snagom, jer nema izvjesne budućnosti, ne živi on u svijetu snova i
utjehe kao Felix, pa da bi se mogao zajebavati po birtijama umjesto da
vježba yogu svom snagom, zato što "uvijek postoji druga inkarnacija" i
"dobri Nebeski Otac brine o njemu roditeljskom ljubavlju". To su užasna
sranja, a opasna su prije svega zato što su ugodno uspavljujuća, to su
sotonske uspavanke, pjesma Sirena koja zapravo odvraća yogine s pravog
puta i uči ih opasnim krivovjerjima. I Hinduizam i Budizam se slažu oko
toga, to je nešto oko čega nema spora: budućnost je neizvjesna, karma je
opasna sila, i treba u ovom životu maksimalnom snagom nastojati na
oslobođenju, jer tko ne uspije, ako ga ponovo zahvati kotač karme, u
idućoj inkarnaciji gubi znanje i sve kreće ponovo, svaki je uspjeh
neizvjestan. Utješni Krišnin odgovor Arđuni u Giti 6.40 često se citira
u prilog teorijama o blagonaklonoj naravi karmičkog zakona i njegovoj
afirmaciji pozitivnih nastojanja, ali to je jako varljivo tumačenje, i
predstavlja toliku iznimku u kontekstu upozorenja o suprotnom da je
jedino razumno zaključiti da se tu govori o zaštićenosti onih koji su
radili *punom snagom*, koji su svom silom nastojali na dobru, koji se
nisu zajebavali po birtijama po "lako ćemo" principu, koji nisu
"vjerovali u Karmu i Dharmu", nego su poput Milarepe meditirali po
cijele dane i konstantno radili na postizanju proboja u viša stanja
svijesti, a u tom nastojanju im se desio nesretan slučaj, kakav se i
jednom Milarepi mogao desiti - recimo da je umro od gladi, ili da su ga
ubili oni razbojnici koji su ga bacali kao vreću kostiju u njegovoj
pećini. O takvima govori Krišna da "nikad ne propadaju oni koji nastoje
na dobru; oni se rađaju u obitelji yogina ili mudrih i dobrih ljudi,
okruženi poticajima da nastave u smjeru u kojem su se kretali kad ih je
nepredviđeni događaj prekinuo". Vjera u "karmu i dharmu", vjera u
predestinaciju, vjera u iduću inkarnaciju u kojoj će sve biti dobro, to
su možda najštetnija i najopasnija krivovjerja budizma i hinduizma.
Ortodoksno vjerovanje glasi da treba zgrabiti priliku, da treba
nastojati svom snagom ostvariti oslobođenje, da se takve prilike
javljaju rijetko, da su neuobičajene, i kad ti se ukaže jedna, po svoj
prilici je posljednja. Ne čeka Učitelj da učenik bude spreman. Učitelj
se pojavi i ode, a ako je učenik bio nespreman, takvu priliku više nikad
neće imati, jer to su tako rijetke stvari da se nikad ponovo ne javljaju
ni u sličnom, a kamo li istom obliku. Ako si promašio Budu, možda
sretneš nekog manjeg sveca, ali to nije isto; možda sretneš nekog sufija
s filozofijom mističnog islama, koja ti ne odgovara i s kojom ne možeš
napraviti ništa. Možda sretneš nekog Isusa, koji jaše na histeriji
mesijanstva, kojeg slijediš i od toga ne bude ništa. Možda sretneš
Danijela, nisi spreman, ne shvatiš o čemu se radi, nešto nesuvislo
prčkaš, puno filozofiraš, on ode i nakon dvadeset godina shvatiš da je
to bila prava stvar, ali više je nema, a za tebe nikad više; možda za
nekog drugog, negdje drugdje, ali karma ne ponavlja lekcije, pogotovo
onima koji potraće jedinstvene prilike na gluposti.
Ako ne u ovoj inkarnaciji, onda nikad. Jebo karmu i dharmu, jebo oca
nebeskog. Tko ima priliku u ovom životu a potraći je, drugu neće dobiti.
Karma raspolaže s bitno više potencijalnih učenika nego pravih učitelja.
Tko je jednu priliku prokockao, ide na začelje reda od stotina milijuna
duša, i svim tim dušama će se prije pružiti prilika nego njemu ponovo.
--
http://www.danijel.org/
|
|